Dinsdag heb ik mijn eerste activiteit met de kinderen gedaan.
We gingen scheuren en plakken!
Ik had een plaatje van een appel en een peer, deze mochten de kinderen met de gescheurde stukjes papier beplakken.
We hadden afgesproken dat ik in 2 x de activiteit zou doen, eerst in de ochtend en toen ook in de middag. In de ochtend verliep de activiteit niet helemaal zoals gepland, ik deed het te uitgebreid, wat naar mijn mening wel goed was, ik gaf de kinderen alle aandacht enz. maar ik moest binnen een bepaalde tijd de activiteit doen, dit was me dus nooit gezegt. ook bleek onder de activiteit dat ik wat vergeten was. ik heb dus aan een collega gevraagt of zij het even wou pakken.
's Middags ging het beter, ik had alles klaargelegd en ik was 's middags niet zo gebonden aan de tijd, doordat we in de pauze hadden besproken dat dit nu eventjes niet hoefde.
Aan het einde van de activiteit en na het bespreken, kwam hieruit dat ik de activiteit nog een keer moest doen, omdat ik niet genoeg tempo had gemaakt & ik moest het scheuren beter aandacht geven.
Ik baalde hier wel van van, maar ik wou wel graag een voldoende dus ik had geen andere keus!
Donderdags heb ik de activiteit nog een keer gedaan, deze keer ging het nog beterder!
Ik had gevraagt hoeveel tijd ik ervoor kon gebruiken en hoelaat we in de kring zouden gaan.
Ik had ongeveer 40 minuten de tijd. Ik heb alle 10 de kinderen in deze tijd de activiteit kunnen laten doen, en dit ging allemaal prima!
Ik heb alle kinderen het scheuren goed voorgedaan, en bij het ene kind ging dit beter dan het andere kind. Daarna mochten ze plakken, dit ging ook best goed.
Ik heb veel geleerd van deze activiteit, zoals tempo en scheuren aandacht geven (omdat kinderen dit vaak nog moeilijk vinden).
& Ik heb de voldoende ook gehaald. :)
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
1 opmerking:
Fijn, je eerste voldoende is dus binnen. Wel logisch dat je binnen een bepaalde tijd moet werken maar je moet het natuurlijk wel even weten.
Een reactie posten